3 februari 2013


Eén van mijn collega's is tante geworden 
dus kriebelde het in mij om een slabbetje te maken, 
en nu we het al redelijk goed kunnen, kon ik het niet laten.
Hier dus het slabbetje voor Bo :)





het slabbetje is niet zo moeilijk om te maken;
-Ik heb 1van mijn dochter haar slabbetjes op afwasbaar katoen gelegd en 1x over genomen. 
Dit is de achterkant van het slabbetje.
-Dan 2 stofjes aan elkaar genaaid voor de voorkant,
daar neem je het slabbetje ook op over. 
-Dan leg je de voor en achterkant van het slabbetje met de 'lelijke' kant naar elkaar 
en naai ze aan elkaar met biaislint.
-Je kan ook eerst de 2delen aan elkaar naaien (met een zigzagsteek) en er dan het lint aan naaien. Dat gaat iets makkelijker.
Het biaislint is het moeilijkste maar als je het op het gemak doet lukt het prima, zoals bij alles ;) 
ik heb hier met een beetje biaislint een strikje gemaakt om er nog op te naaien.

En er dan een pakje van maken en hopen dat ze het mooi vinden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten