17 februari 2013

hallo

 ik wilde dit graag even kwijt,
 waarom ik graag brei, haak en tover met mijn naaimachine...

Mijn creatieve avonturen begonnen toen ik nog klein was. Mijn moeder die zeer veel talent heeft in breien naaien en schilderen heeft mij gelukkig een beetje van haar talenten meegegeven. Waarvoor dank mama!
Toen ik hoorde dat ik zelf mama ging worden kwamen al die herinneringen weer naar boven. 
Kleine naaiwerkjes maken, kleren maken voor mijn poppen met restjes stof van ons mama
 En dan de naaimachine, wat een eer. Ik voelde mij de koning te rijk toen ik voor het eerst met mijn moeder haar naaimachine mocht naaien.
Ik heb toen mijn naaimachine van onder het stof gehaald, en ja hoor ik kon het nog.
Klein beginnen zeggen ze, dus eerst speelgoed beginnen maken een uiltje, bloemen kussentjes, zachte stapel blokken met belletjes in...  Noem maar op, mijn huis ligt vol zelfgemaakt speelgoed, in felle kleuren met grote en kleine motieven alles lekker funky en fel. Toen ik bevallen was begonnen de praktische dingen een slabbetjes een fopspeendoekje, wikkelcape, dekentjes in alle kleuren en formaten
Nu is mijn kleine meid 10maanden oud en gaan we beginnen aan het serieuze werk; kleren maken voor haar. Leuke jurkjes felle broekjes. 
En mijn moeder op speed-dial in de gsm voor als het helmaal fout loopt.
Zo dit is mijn avontuur die eigenlijk nog maar aan het beginnen is.
En als mijn dochter groot is, dan mag ze net als ik
de wereld van het creatief zijn met een naaimachine leren kennen.
Zoals ik van mijn moeder deed. 

nog maals dank mama om je creativiteit met me te delen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten