15 april 2014

Paas versiering 

Mijn kleine meid mocht voor het eerst paaseitjes schilderen om op de tafel te zetten. En mama heeft mandjes gemaakt om al die mooie eitjes in te leggen. 
Ik heb touw gekocht in de Wibra, 2 stofjes gezocht  die ik nog liggen had, en die in strookjes van 2cm geknipt, ik heb de rand in jeans gedaan en het mandje zelf in een gewoon katoentje.
Het gaat zeer vlot om een mandje te maken. Je draaid de stof rond het touw en met de grootste zigzag van je naaimachine ga je erover. wanneer je denkt dat de bodem van je mandje groot genoeg is hou je je werkje een beetje schuin zodat je je cirkel niet breder maar hoger maakt. En dan stik je zo hoog als je wil ik heb kleintjes en een grote, je kan ook smal en hoog gaan en een vaas maken. Ik heb de buitenkant in lichtblauw en de binnenkant in fel groen gedaan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten