27 september 2013

Happy verjaardag 

Het is de verjaardag van mijn schoonzusje.
En omdat we graag zoveel zelf maken heb ik haar pakje ook zelf gemaakt. 

Wat heb je nodig 
- een oude of nieuwe t-shirt 
  (liefst 1 met veel veel stretch)
- een schaar 
-naald en draad 
- pareltjes 
- pailletten
- opstrijk steentjes enz




Ik heb ze alle drie uitgetest (parels, pailletten, opstrijkjes)
 en voor mij waren de opstrijkjes het mooiste resultaat.

Je knipt de onderkant van de t-shirt af waar de naad zit, dat deel gebruik je niet.
                                              

Dan knip je stroken van ongeveer 1,5 a 2 cm, zoveel je wil, ik knipte stroken tot ik aan de mouwen zat en dus niet meer verder kon. :) Je kan dikke of smalle stroken maken je kan ook de 2door elkaar gebruiken.


Als je opstrijkjes gebruikt strijk je ze er nu op, LET OP je moet ze aan de binnenkant vd t-shirt strijken want de stof krult zo op dat de binnenkant zichtbaar is.





                                                                            
Als het afgekoeld is trek je aan de stroken zodat ze krullen. 
As je parels of zo gebruikt is het beter eerst de stof te krullen en er dan iets op te naaien, omdat je dan al ziet waar ze zullen komen in je eindresultaat.
Maak nu een lus met je stroken zodat de naadjes van de t-shirt bij elkaar zitten. 





Neem een stukje t-shirt of 1 strookje die je niet gebruikt en dit draai je rond de naadjes.
Naai nu met de hand dit strookje rond om rond zodat de naadjes verborgen zitten. 



E voila een ketting van een t-shirt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten